maandag 13 april 2009

De Leeuw is los

Voldoet u aan de omschrijving van een klant? Kijk dan uit, want er gaat een leeuw los die ineens dol is op klanten.

Afgelopen week was de topman van ING, Jan Hommen, in het nieuws. Via RTL Z gaf hij een interview. Als verkoper ben ik nog aan het bijkomen van de schok en als klant kan ik niet wachten tot het echt gaat gebeuren.

Letterlijk waren zijn woorden: "ING gaat de klant centraal stellen en ook nog voorop plaatsen door middel van meer service, want de klant wil gezien worden als een persoon."

Pfff, zou hier een te goed betaalde spindoctor achter zitten die dit verzonnen heeft? Met het idee "als we het maar veel, lang en hard roepen dan wordt het vanzelf waarheid". Of zou dit echt beleid zijn en kan een organisatie die van zijn klanten leeft jarenlang iets anders dan zijn klanten voorop gesteld hebben?

P.S.: De dag dat ik mij bij een bank als een klant voel, moet nog komen, helaas.


Geen opmerkingen: